Így tankojjáá a Teszkóba!

Pár napja elkezdtem olvasni a Tesco Titok című könyvnek a 2 részét és találtam benne egy nagyon érdekes fejezetet (nem mintha a többi nem volna az), amit meg kell hogy osszak veletek:

ui.: remélem nem perelnek be szerzőijog megsértése miatt :)

Kellemes olvasgatást! Ja és elnézést a helyesírási hibákért.

MIT ÁRULNAK BENZIN HELYETT
A TESZKÓS KUTAKON?
Számtalanszor elhangzott már a korábbiakban, hogy az ember néha nem azt kapja a Teszkóban, amit venni szeretne. Ezmondjuk bocsánatos bún, abban az esetben, ha az amúgy L-esméretú otthonkába XXL-escímkét varrtak. Tessék felpróbálni (habár ezzel sok esetben komolyan kitesszük magunkat az árurongálás vádjának). Abaj ott kezdodik, amikor nem tudunk meggyozodni arról, hogy amire költünk, az valóban az, mint amire szándékoztunk kiadni a pénzünket. Az Igazgató jóvoltából a kezembe került egy minoségi bizonyítvány, amelyet a Teszkós benzinkutakra szállított üzemanyag mellékIeteként hagytak a kutakon a beszállítÓk. Mégnem tudom, hogy a kiadó berakja-e a másolatot ebbe a könyvbe, vagy sem, így inkább megpróbálom részletezni a dolgokat. Meglehetosen szerény olajipari ismereteim szerint a különféle benzineket oktánszám szerint különböztetik meg egymástól. Van 95-ös, 98-as, meg 99-es, és társaik, habár ennél följebb már szinte csak versenyzéshez használják azokat.

A leggyakoribb a 95-ös, ez fogyott a legnagyobb mennyiségben a Teszkó gazdaságos benzinkútjainál. A benzin az egy ilyen necces dolog, jövedéki termék, ami azt jelenti, hogy nem lehet otthon eloállítani, pancsolni, keverni és mindenféle módon hozzápiszkálni. Ezért is küldenek minoségi bizonyítványt, hogya jóember megnyugodjon, azt tankol a kocsijába, amit szándékozik. Az, hogy néhány esetben ez mégsem így történt a Teszkó benzinkútjainál, abban nem a vásárlók voltak a hibásak, akik egyébként simán hagyják magukat átkúrni a palánkon. Nem.ATeszkó anélkül csal le tíz egységet az oktánszámból, hogy az bárkinek szemet szúrt volna az elso körben. Bezony! ATeszkó által forgalmazott 95-ös oktánszámú benzin azért tudott állatira frankón gazdaságos lenni, mert valójában 85-ös kisérleti oktánszámú volt. Ez pedig nem jó. Annyira nem jó, mintha maguk vennének a borkereskedés ben egy palack 1993-as dulászelektált Cabernet Sauvignon Barique típusú bort és kinyitás után kiderülne, hogy Homoki Tablettás van benne. Azaz mégsem, mert maximum káromkodnák egyet, feljavítják a lárét némi vízzel és mehet a muskátli alá, de a benzin esetében ez nem igazán számít bocsánatos bunnek. Ekkora oktánszám különbség felett maximum a Turulszövetség békásmegyeri sejtjének titkos molotov koktél gyárában hunynak szemet a kopasz mixerek. A Teszkó mégis bevállalta és valami állat még pecsétes papíron le is adta a hitelesített értékeket. Egy ilyen minoségi bizonyítvány elsá sorában szerepel a kísérleti oktánszám értéke. A vizsgálati módszert ISO szabvány szerint végzik, ne kérdezzék mi az, de ezt tuti nem pékek találták ki (lásd a HACCPellenor esetét az elozá könyvben), így akár még hinni is lehet neki. A követelmény szerint a 95-ös benzin kísérleti oktánszám értékének minimum 95-nek kell lenni, ezen nincs mit csodálkozni, ugyebár. Maximum érték nincs meghatározva. Ezzel sincs gond, mert minél nagyobb annál jobb ugyebár, hülye lesz majd valaki 98-ast 95-ösként értékesíteni. A baj csak az utolsó rublikában jelentkezik, ahol a mért érték helyén az szerepel, hogy 85.7, ami jóindulatú közelítéssel is kurva messze van attól, hogy 95! A dolog ott pattant ki, hogya mi biztonsági igazgató nknak egy haverja átszólt egy másik dunántúli Teszkó benzinkútjáról, hogy az adott hónapban gyanús mubizonylatok bukkantak fel náluk, amelyeken nem stimmel a 95-ös benzin mért oktánszáma. Emberünk is hamar lecsekkolta és valóban, az á nyilván tartásukban is szerepeltek ilyen furcsa adatok. Ismervén a Teszkót, és az idoközben kialakult helyzetet, ami már kifelé sodorta ot a foáramból, villámgyorsan készített pár másolatot, mert az ilyesfajta ügyleteknek hamar híre megy és a Teszkó nem arról híres, hogy kompromittáló adatokat orizget úgy, hogy kézközelségben van egy többtonnás tömöríto! Ugyanakkor lépni is kellet, úgyhogy az Igazgató rögvest jelezte a vezetoség felé, hogy valami gebasz van, mert még azt is el tudta képzelni, hogy esetleg a Teszkó errol nem tud semmit és kivételesen most a szivatottak oldalán áll az áruház. Ilyesfajta tévelygéseibol hamar kiábrándította a vezetoségtol érkezo üzenet, miszerint állatira nem kellene belepiszkálni olyan dolgokba, amikhez semmi köze. Hoppáré! A dolog iszonyatos sebességgel kezdett gyuruzni, mint egy járvány. Azoknak a biztonságiaknak, illetve vezetoknek, akik kapcsolatba kerültek az alternatív oktánszámos benzinnel, hirtelen lábuk kélt. Rengeteg embert rúg tak ki. Ez 2005 nyarának környékén volt, amikor hirtelen megugrott a benzinár, értheto, hogy a Teszkónak jókor jött az olcsó üzemanyag. AzIgazgató egyelore nem került lapátra, de már érezte a közeledo lavinát és igyekezett minél több információt összegyujteni errol az átverésro1. Egy szakértot is megkérdezett, aki csak óvatosan nyilatkozott, de annyit sikerült kiszedni belole, hogy az üzemanyag - ha finoman akar fogalmazni - nem szabványos. Ezek után több biztonsági igazgató is meg akarta tudni, hogy mi történik a háttérben, ugyanis nekik kellett felelni a jövedéki termékek beszállításáért, azaz a benzinnek nem csak a mennyiségét, hanem a minoségét is ellenoriznie kellett folyamatosan. Ami Igazgatónk is félt, hogy rákenik a balhét, ezért válaszokat akart. Kettot kapott is. Az egyik az volt, hogya 85-ös oktánszámra utaló adat téves, mert rosszul volt kalibrálva a muszer. Ja. Én ugyanígy prób álom megdumálni a mérleget. Híztam? Fenét! Szar a muszer! Ja! Amásik indok az volt, hogy sebaj, a Teszkó a késobbiekben adaléknyagokkal feljavít ja 95-ös oktánszámra. Na, ez meg akkora baromság, hogy a hülye is látja. Kábé olyasmi, mintha a zellerkrém levesbol némi adalékanyag hozzáadásával sütotöklevest akarna valaki csinálni. A másik az, hogy ez nem a leveskockás biznisz. Hogy jön a benger, oszt majd beledobok valamit és attól jó lesz. Nem kellett sokáig várni a bulvárhiénák felbukkanására sem, pillanatok alatt bejelentkeztek mindenféle televízióktói, de a riportokból nem lett semmi. Hogy miért ne~, azt az Igazgató csak nekem volt hajlandó elárulni, én meg jól nem mondom me'g, mert megígértem. És igazából nem is nagyon tartozik asztorihoz. Hogy mit csinál a maguk verdájával a 85-ös benger, fingom nincs. Talán többet fog fogyasztani, lassabban megy, gyengébb lesz, vagy csak simán szétkúródik. Ennek nézzenek utána a neten. Ekkorra már a leépítés, illetve a kádercsere hulláma elérte az igazgatókat is. Hülye indokokra hivatkozva kirúgták oket. Akkor szépen elovették a pancsolt benzines iratokat és kérték, hogy számoljanak el szépen, különben az fog történni, ami most éppen történik. Nyilvánosságra hozzák az adatokat. Körberöhögték és megfenyegették oket. Vagy fordítva. Ezzel azt érték csak el, hogy az igazgatók sokmilliós kártérítési összegen felüli pert indítottak ellenük, a mubizonylatokat pedig egy levél kíséretében elküldték a Vám és Pénzügyorség Országos parancsnokságának és a Fogyasztóvédelemnek. Az utóbbitól nem sok jót reméltek, mert olyan szinten kaptak az egyes emberek juttatásokat a Teszkótól, hogy senkinek nem lehetett illúziója azzal kapcsolatban, hogy milyen mértékig vizsgálnák ki az ügyet. AVPOPviszont most hivatalból nyomoz. Hajrá!
Címkék: vásárlás tesco benzin 

A bejegyzés trackback címe:

https://fair.blog.hu/api/trackback/id/tr78772616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.11.18. 10:34:21

Ja és ha összehasonlítod az áraikat (holtankoljak.hu) és a 10 ft-ot leszámolod még mindíg a drágább az olcsóbb!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 14:52:41

Ha ez igaz lenne, az odajáró járműpark 70%-a már rég tönkrement volna..