BenQ monitor, BunkÓ szervizesekkel

B. Krisztián egy monitorra ruházott be, de sajnos pár nap múlva az elromlott, a szervizesek meg most se álltak a helyzet magaslatán.

November végén sikerült belecsapni a lecsóba, vásároltam egy 24"-os full HD felbontású monitort, egész pontosan a Benq E2400HD-t. Kiválasztottam interneten, megrendeltem (www.bpnotebook.hu), mivel a monitor értéke elég magas volt, büszkén írták, hogy ingyenes a házhoz szállítás. Persze, hogy azt ikszeltem be. Eltelt pár nap, nem jött a termék. Telefonáltam. "Mi úgy ÉRTETTÜK, hogy Ön jön be a termékért." Mit lehet érteni vagy nem érteni egy internetes megrendelésnél?
Mindegy, elmentem a termékért, mert a kiszállításra további x napot kellett volna várnom. Megbeszéltem vele, hogy akkor most indulok, egy óra és ott vagyok. Ott is voltam, csak a termék nem. A cím, ahova küldött a bpnotebook.hu munkatársa egy teljesen különálló kis számítógépes bolt volt zuglóban. Kérdeztem a monitoromról, mondtam meg volt beszélve. Senki nem tudott semmit. Majd, amikor már majdnem feladtam, és gondoltam akkor veszek mást, máshol (itt kellett volna véglegesen kilépni az üzletből, de erről később) rákérdezett, hogy "jaaa, a bpnotebook.hu-n rendeltem?" mondom neki, hogy igen. "Jaa, így teljesen más a leányzó fekvése, mi csak a számlázást csináljuk a bpnotebook.hu helyett." Ezt nem kommentálnám. Felhívta az embert, aztán azt mondta várjak fél órát. Vártam, vártam egy órát is, mire végre megjött a monitor. Kifizettem elhoztam, boldog voltam. Eddig tart az első fejezet.

Most jön a java.

     A monitor tökéletesen megfelelt az elvárásaimnak, használtam öt napot. A monitor képe teljesen zavaros lett, olvashatatlan volt rajta minden. Felhívtam a céget akitől vettem. Ezek után ugye kiderült, hogy a bpnotebook.hu egy semmi, a számlát a zuglói kis boltocska adta (Comp-Print 2000 Kft.), ezáltal ő a felelős mindenért. Elhajtottak, hogy annál a srácnál panaszkodjak akitől vettem. Újra felhívtam, azt mondta nem tud segíteni, hívjam fel a Benq Magyarországot. Kiderítettem a Benq elérhetőségét (RCE Trade Kft, Budaörs), felhívtam őket, és felvette egy közel hatvan éves férfi, igen csak unott hanggal: "Epson szerviz, tessék." Mondom: "Én a Benq Magyarországot keresem." "Mi vagyunk, vagyunk mi Epson, Benq, és még sok minden más.." Végül oda lyukadtunk ki, hogy vigyem be a terméket Budaörsre. Bevittem közel másfél órás autózás árán, majd átveszik, megnézik mi a gond, és behívnak, hogy ugyan mutassam már meg mi a probléma, ők nem látnak semmit (közben pizzát ettek és zsíros kézzel fogdosták a pár napos monitoromat). Mondom ezt tényleg nem látja? Tele van csíkokkal, pontokkal a monitor, a színek teljesen elmásztak, élvezhetetlen, én főleg grafikai feladatokra használom, így nem ér semmit az egész. "Jaa, ha grafikára akarod használni, akkor nem Benq-t kell venni". Itt nyeltem egy nagyot, ők pedig mondták, hogy jó, akkor megjavítjuk. Szóban azt az ígéretet kaptam, hogy két három nap, és meglesz.

    Nem lett meg. Felhívtam őket. Csúsztak, további két napot várjak. Nem lett meg. Így kaptam még vagy három ígéretet. Az átvételi elismervényen a várható befejezésnél ez állt: december 25. Kezdett nem érdekelni a dolog, főleg az ünnepek alatt. Azért a biztonság kedvéért december 30-án még egyszer megpróbáltam, de sikertelenül. Ez így ment egészen január 15-ig (nagyrészt megértő, de határozott voltam, sosem emeltem fel a hangom, ám a végére már elkezdtem telefonban felsorolni a hatályos jogszabályokat..) mire végre visszakaptam a monitoromat. Otthon felállítom, egyből észreveszem, hogy az öt napot használt, tökéletes állapotban átadott monitoromon több nagyobb esztétikai hiba található (karcolás, horzsolás). Már itt ideges voltam, de összekötöttem amivel össze kell, és láttam, hogy a kép újra jó. Viszont nem jön hang. (Tudni kell ehhez, hogy ez egy multimédiás monitor, HDMI bemenettel, ami képes hangot és képet is fogadni, van beépített hangszórója, de van hang kivezetése is - egyik sem ment most.) Nem vagyok egy őrjöngős típus, de egy billentyűzetem bánta ezt...

    Felhívtam őket, vigyem be. Mondom "nem viszek én be semmit, szépen hoznak nekem egy csere monitort, vagy a pénzemet vissza, és ezt meg vihetik el, ellenkező esetben jogi útra terelem a dolgot, még ma." A hatvan éves portás bácsikám magasról tett erre, egy vezető beosztásban lévő embert sosem lehetett elérni, mert az irodában nem volt sosem bent, a mobilját meg nem adták meg. Végül sikerült egy fokkal intelligensebb emberrel (elnézést a cinizmusomért) megállapodnom, hogy ez így tarthatatlan, ebben egyet értettünk, de azt mondta, hogy sajnos nem cserélheti ki véglegesen a monitort, amíg javítható a készülék. Abban egyeztünk meg, hogy hoznak nekem futárral egy csere készüléket, és azzal a lendülettel elviszik azt, ami nálam van, majd, amikor megjavították, ugyanez fordítva. A futár persze egy héttel később jött egy monitorral, egy teljesen más modellel, sokkal kisebbel, és persze azon nem volt HDMI csatlakozó, tehát számomra teljesen használhatatlan volt. Nem vettem át, visszaküldtem, és most itt áll a dolog.

    Vége lesz ennek valaha? December 2-től mostanáig kevesebb mint öt napot tudtam használni a terméket!!! Természetesen minden hatályos jogszabállyal tisztában vagyok, és ha mint magánszemély vásároltam volna a terméket, akkor úgy hat-hét különböző törvényt sértettek volna meg, de mivel ÁFA-s számlára vettem, a cégem nevére, ezért a fogyasztót védő törvények nem hatályosak (ezt sajnos a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a Fogyasztóvédők Egyesülete, és az ügyvédem is megerősítette.) Még a javításra sem kell határidőt vállalniuk (ez magánszemélyekre is igaz), a szerviznek csak arra kell törekednie (!), hogy tizenöt napon belül legyen megjavítva. Jogilag meghatározott felső határ nincsen.

    Ez Magyarország, ez a magyar Benq. Háháá gondoltam, hátha csak nálunk ilyenek, írtam a nemzetközi Benq-nak, vagy öt különböző címre, angolul is, németül is, már lassan harmadik hete, de mondanom sem kell, semmilyen választ nem kaptam.

    A barátomtól meg naponta kapom az "én megmondtam" mondatot, mert neki nemrég volt egy Benq típusú mobiltelefonja, és ugyanígy járt vele.

    Üdvözlettel,
    Krisztián

Címkék: vásárlás monitor garancia bunkó szerviz pofátlanság benq 

A bejegyzés trackback címe:

https://fair.blog.hu/api/trackback/id/tr58928190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.