Egyszer volt, hol nem volt...
... volt egyszer egy szolgáltató. A neve Vodafone volt. Megszerette volna nyerni az embereket. Nem sikerült neki. Átverte őket... Ny. Sándor történet következik:
Egyszer láttam egy filmet. A szereplők nevére már nem emlékszem, ezért behelyettesítem.
A nagyfőnök, (nevezzük Életnek), a közösség fontosságára tanította harcosait. Fogott egy nyílvesszőt odanyújtotta egyik harcosának (nevezzük Vodafonnak), és azt mondta: törd el. Vodafon könnyűszerrel eltörte. Aztán Élet egy köteg nyílvesszőt adott Vodafonnak, és azt már a hatalmas, elbizakodott Vodafon nem tudta eltörni.
Én egy nyílvessző vagyok, aki szeretne valami köteghez tartozni, mert Vodafon éppen nyúl értem.
Ezért írok nektek, de tanulságnak is jó lehet.
Mobil internet. 1Gb, 3 ezer/hó. Ha vodás a telefonod 3 hónap ingyen. Kell hát!
Láttam én már régebben reklámanyagban, hogy 500Mb mire elég, gondoltam, akkor ez pláne OK. Beüzemeltük. Statisztika ablak, megjelenik a mutató sáv, lehet választani, hogy figyelmeztessen, mielőtt eléred kvótád végét. Persze, hogy figyelmeztessen. Boldog internetezés. Semmi extra. Iwiwre képek, honlapok, levelezés.
Nyolc nap múlva sms a Vodafontól, fizessünk 26 400 Ft-ot adattúllépés miatt. A mi mutatónk alig több, mint fél Gb-t mutatott. Még csak komolyan sem tudtuk venni. Biztos valami félreértés. Bementünk, számlapanasz, semmi félreértés, immár 29 ezer forint. Fizessünk. Nem. Szolgáltatás megszüntetve. Panaszlevél. Válasz: A szoftver nem mutatja a valós forgalmat, csupán megjeleníti azt. Én erre a mondatra képtelen vagyok gombot varrni. Sms-ben kellett volna tájékozódni. 48Ft/db.
A fogyasztóvédők a békéltető testülethez küldtek, ők csak ajánlást tehetnek, a voda ott sem volt, mindössze most a negyedik hónap után hozzátett még egy csekket. 2500Ft. Adminisztrációs díj. A nem létező szolgáltatásért.
Emberek! Kerüljétek a Vodafont! És mindenféle hűségnyilatkozatot.
Ha szerződést bontunk, kb. 70 ezerbe fog kerülni. Ha eladnak bennünket behajtónak, akkor több lesz, mint 100.
Tényleg nem tehet semmit az egyszerű nyílvessző?
Pillanatnyilag nagyon durva egyéni akciókat tervezek Vodafon márkaképviseletek ellen. Persze, csak gondolatban.
Az igazi egy köteg nyílvessző lenne.
Ny. Sándor
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Rókakígyó 2009.03.21. 10:59:42
MekkMester 2009.03.21. 11:04:49
Ébredj már fel. Ez Magyarország. Multiland.
Labasmaz 2009.03.21. 11:13:43
Labasmaz 2009.03.21. 11:14:14
l. 2009.03.21. 11:17:01
doser 2009.03.21. 11:18:28
Donor 2009.03.21. 11:26:58
Szintén mobilnet.
Szitu ugye az hogy 200forint 10Mb-ért egy napon belül. Nem gazdaságos, de ritkán használom szóval olcsóbb mint más megoldás. Pannon 8Mb küld egy SMS-t hogy le fog járni, majd 10nél szintén hogy lejárt és mostmár kb-onként fizetek nagyonsokat.
Csakhogy egy napos késéssel küldte ki, majd küdte az egyenlegemet hogy a 3000forintot szépen átfordította -800forintra.
Az összegre való tekintettel, viszont én nem szívóztam, ellenben engem elfelejthetnek mint mobilnet felhasználó. Kizárólag ingyen wifin vagyok hajlandó mobil netezni.
Donor 2009.03.21. 11:27:38
Martian (törölt) 2009.03.21. 11:27:38
doser 2009.03.21. 11:31:22
ARK-10 2009.03.21. 11:49:49
"Moúniká és győzikesó" nézők szolgáltatója!!!
pause 2009.03.21. 12:06:03
"Csak közelítő érték"
nemhogy ászf-t nem tud olvasni uram, de még ami ön előtt van,azt sem?
Dmg 2009.03.21. 12:06:45
Ez a mondat csak számomra értelmetlen katyvasz??Vagy én nem értem a magyar nyelvet 24 évesen???Ha egy gépen volt használva a kütyü és a szoftver megjeleniti az adatforgalmat ami keresztül megy akkor hogyhogy nem mutatja a valós adatforgalmat???
Komolyan mondom olyan értelemben nem zavar a válság hogy hátha egy pár ilyen multi tönkremegy.Hátha a helyükre jobb jön.
Dimebag Darrell (törölt) 2009.03.21. 12:27:03
nikk rivers 2009.03.21. 12:34:31
...volt abban napi egy óra tömény youtube is :-)
(vagy a utorrent.exe kimaradt a listádból :-)))
kpityu2 2009.03.21. 12:43:22
Ugyebár ők adják a netet és ők mérik a forgalmat. Profitorientált cég. Add össze.
Jancsi bácsi 2009.03.21. 13:04:18
56,000-ret számláztak ki 8,5 GB adatforgalomra hivatkozva, a 3 GB-os web'n'walk cucc 1,5 GB-os tényleges adatforgalma helyett... Idáig 2x reklamáltam, még csak nem is továbbították, majd harmadjára mégiscsak, de természetesen ennek ellenére ki kellett fizetnem a teljes összeget, ahhoz, hogy tovább fusson a szolgáltatás, immáron korlátlan formában, mert menet közben átváltottam... Hiba volt? :)
okostojgli (törölt) 2009.03.21. 14:24:00
okostojgli (törölt) 2009.03.21. 14:36:39
"Csak közelítő érték"
Ön szerint a közelítő szó azt jelenti 10%-os pontosság vagy 10%-os bizonytalanság?
Abban a forgalommérő ablakban vajon azért írták oda pont ezt a három szót mert azt akarták tudatni, hogy 1,5 GB forgalmat necces lesz az adatmérő alapján megreklamálni ami 0,8-at mutat, vagy azért mert ezt a három szót dobta ki a véletlengenerátor, persze másodikra, mert az első, a "Lófaszt a seggedbe" mégse lehet kiírva?
Donor 2009.03.21. 14:39:04
Amúgy nem értem hogy egy adatmennyiség mérésénél mitől ne lenne pontos valami. Csak az '1' és a '0' mennyiségét kell számolni. Nem nagy feladat.
Az egy dolog hogy nem bitre írják ki az értéket, hanem pl. kerekítik MB-re.
Szóval 10%-nál nagyobb eltérés az már a felhasználó becsapása kategória.
galicius 2009.03.21. 14:55:09
Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.03.21. 14:58:38
genetikus 2009.03.21. 20:05:56
nyilvessző 2009.03.27. 13:45:16
nyilvessző 2009.03.27. 13:49:17
Ki akar magának 30 ezer forintos számlát?
nyilvessző 2009.03.31. 10:14:52
Tényleg nem olvastuk el a szerződést betűről betűre átrágva.(hét oldal).Akkor.
FarkasG 2009.04.25. 08:11:13
A lányom fősulira ment. Albérletben nincs internet, sebaj, veszünk egyet. Mire való a mobilinternet, ha nem erre? Neptun, e-mailek, néhány honlap. Otthon korlátlan, vezetékes internet van, ha nagyobb cucc kell, bármikor letöltheti.
Évek óta a Vodánál voltam, semmi bajom velük, nosza hát.
Vásárláskor azt mondják, semmi gond, ha átlépjük az 1 gigát, jön az sms. (Később ezért, kapok 3000 Ft kompenzációt). Ez elvárható is lett volna, hiszen a következő gigát már tízszeres áron számlázzák.
Sms sehol, amikor jön a telefon: a fogyasztás 1,8 Gb. Ugyan fizessünk már be 5 napon belül 25000 Ft-ot. (Számla persze sehol).
Na jó, ha nem elég az 1 G, váltok, még aznap, 5 Gb-ra. (Lányom nincs itthon, a számlálót még nem láttam)
Bölcs lépés volt, meg is lett a következménye:
most már nem 25, hanem 36 ezret kell fizetnem ugyanazért a forgalomért (1 bittel sem több!!) és azonnal letiltották a korlátozást, jóval a fizetési határidő előtt. Merthogy megnőtt a forgalmam.
Csakhogy az igazi ok az, hogy a tarifaváltás után két "törthónap" keletkezett, amiből a Voda csak az egyiket hajlandó figyelembe venni. Vagyis a keret nemhogy nőtt volna, ellenkezőleg: lecsökkent 600 Megára, a túllépés most már 1,2 G.
Közben hazajön a lány, nézzük a számlálót: 600 Mega a felhasznált forgalom. (A számláló végig működött, és kizárólag a laptopján használta.)
Igaz, az adat csak tájékoztató jellegű, de hát az, hogy csak a 30%-ot mutatja, mégis furi. (Hozzáteszem: a 1751-en is csak tájékoztató adat van az ÁSZF szerint, és még fizethetsz is érte)
2,5 oldalas reklamációmra, amiben kb. tíz dolgot sérelmezek, hamar jön a válasz:
Ha nem hiszem el, hogy a forgalom annyi, amennyi, hívjam fel őket, és majd megmondják, hogy az bizony annyi. A többi kérdésről egy szó se. Padlót fogtam.
Panasz megy a GVH-nak és az NHH-nak, meg is indítják a vizsgálatot. Közben a Voda felmondja a szerződést.
Panaszomra, hogy ezt nem lehetne, közlik, hogy az igaz, hogy kiküldték a felmondó levelet, de nem bontják fel a szerződést. OK.
Békéltető testület eljárására semmi reakció.
Aztán egyszer csak kapok egy levelet, hogy az adataimat feketelistára tették, és a szerződés felbontása miatt fizessek 37500 Ft-ot.
Ismét panasz: bocsi, adminisztrációs hiba volt, törlik. Aztán kapok 2500 Ft adminisztrációs díjról csekket: szépen kiszámlázták nekem, hogy kijavították a saját marhaságukat.
Egyébként azóta kedvenc olvasmányom az ÁSZF. Voda kb. 10 helyen sértette meg eddig. Amikor ezt megemlítem, arra nem reagálnak.
Ami az ÁSZF-t illeti:
Ha valaki csak a szerződést olvassa el, attól még nem lesz okosabb. Abban csak hivatkozások vanak. Azt viszon megnézem, ha valaki egy havi 3000 Ft-os szerződésnél átolvassa az összes papírt (88 oldal) és fel is fogja annak tartalmát. Azelőtt le a kalappal.
Ami meg azt a fajta hozzáállást illeti, hogy "aláírtad, így jártál.": Mondhatnánk ezt azoknak is, akik bűncselekmény áldozatai lettek: Miért nem vigyáztál?
Az, hogy szerződéskötéskor csőbe húznak, még nem jelenti azt, hogy le kéne nyelni a békát. Ezért vannak a felügyeleti szervek, és ezért büntetik meg szinte minden évben őket.