Lehet szoftvert frissíteni, csak nem nálunk!

A tegnap előtti poszt után kaptam ezt a levelet Attilától, aki szintén Pannon ügyben írt:

Üdv!

Az én sztorim viszonylag egyszerű. Venni szerettem volna a Pannonnál egy Nokia telefont 2 éves hűségnyilatkozattal. Miután a Nokiának szokása, hogy később szoftverfrissítést (firmware) ad ki a telefonokhoz, megérdeklődtem a Pannon ügyfélszolgálatán, hogy korlátozzák-e a Nokia telefonok frissíthetőségét. Az ügyfélszolgálatos egymás után megismételve, többször, egyértelműen kijelentette, hogy a Pannon nem korlátozza a frissítést.

Mivel az ügyfélszolgálatos szerint nem veszítek el egyetlen funkciót sem a SIM-lockos készülékkel, megvettem a Nokiát. Később kijött két új firmware, amit megpróbáltam telepíteni a telefonomra a Nokia frissítő programjával, de nem sikerült: a frissítő program azt látta, hogy a telóm firmware-e a legújabb, annak ellenére, hogy ez nyilvánvalóan nem volt így. Írtam egy e-mailt a Nokiának a problémáról, akik azt a tájékoztatást adták, hogy a Pannon engedélye nélkül kártyafüggő telefonra nem lehet telepíteni a frissebb firmware-t, így még akkor sem jöhet szóba a frissítés, ha beviszem a telót a központi szervizükbe.

Ez alapján kérdőre vontam a Pannont, hogy miért adott az ügyfélszolgálatos téves tájékoztatást. A Pannon válasza az volt, hogy: (i) ők nem korlátozzák a frissíthetőséget, így az ügyfélszolgálatos kollégájuk tájékoztatása helytálló volt, (ii) nincs tudomásuk arról, hogy miért nincs új, Pannonos firmware, és ők különben sem felelnek azért, hogy mi jelenik meg a Nokia honlapján, (iii) szívesen frissítik a telefont, ha leadom a szervizükben cirka egy hétre. Azzal kapcsolatban, hogy a telefon rendeltetésszerű működéséhez egyébként hozzátartozik az, hogy otthon, én, egymagam, az erre szolgáló szoftverrel kb. fél óra alatt megejtsem a frissítést, nem nyilatkoztak.

Ez a történet, értékelés nélkül. Az olvasókra bízom annak megállapítását, hogy van-e kifogásolható magatartás a történetben azon kívül, hogy voltam olyan botor, hogy kártyafüggő telefon vásárlására adtam a fejem párezer forint megspórolása érdekében.

Attila

Címkék: nokia pannon átverés szoftver frissítés 

A bejegyzés trackback címe:

https://fair.blog.hu/api/trackback/id/tr14831721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marlboroman 2008.12.19. 21:40:05

kib@aszott pannon gsm.
legközelebb kártyafüggetlen telót vegyél, azzal nem lesz gond.

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2008.12.19. 22:41:25

Ebben itt mindenkinek igaza van. A történet lényege, hogy mindhárom szolgáltató változtat a software-en. A T és a V csúnyán belenyúl, a P pedig szinte egyáltalán nem. Viszont a P software-e sem egyezik meg az eredetivel, ezért a Nokia ha akarná, sem tudná frissíteni. Egyszerűen a készülék nem fogja elfogadni. Ez kábé olyan, (nagyon lesarkítva), mintha egy Vistára szeretnél egy XP szervizcsomagot telepíteni. De! A gyártó ugyanazt a frissítést ki fogja adni P–s software-re is, bár kicsit megkésve. A készüléked frissítésével várd meg, amíg a PC-del összekapcsolva ő maga ajánlja fel az új firmware telepítését. Fel fogja ajánlani.

ViKo · http://fair.blog.hu 2008.12.20. 20:19:06

Viszont van, hogy a szolgáltató csak egy bizonyos verzióig csinálja meg a telefonra a szoftot. Volt egy T-é függős nokiám (6680) míg a függetlennél v 5.04.07 volta a legfrissebb addig a T-nél v 4.04.07 ami egy kicsit bugos volt de ugye vissza fele nem lehet frissíteni. Szóval minden azon múlik, hogy mennyire érdekli a szolgáltatót ez az egész szoftverfrissítéses dolog.

sikitomi 2008.12.27. 21:44:06

Érdekes. Én itt Írországban vettem egy Vodás E51-est és azóta már frissítettem is a drágámat. Semmi baja nincs, sőt, gyorsabb is mint volt. Bár idekinn mindenmás... még a feltöltő kártyásoknak is másodperc alapú a számlázás... de ez már egy más asztal... :)

ViKo · http://fair.blog.hu 2008.12.29. 12:29:02

jól mondod "odakinn minden más":)