Ha nem maradsz, nincs szám!

Úgy látszik a Pannon nem szeretné elveszíteni előfizetőit, amit Vigyorka a saját bőrén is megtapasztalt.

2006. 06.08. napján kötöttünk szolgáltatói szerződést a Pannonnal, egy családi csomagra, melyben legközelebbi családtagjaink vettek részt. Tudomásul vettük, hogy egy előfizető nevén fut majd családunk összes telefonszáma, részletes tájékoztatásuk szerint ez összesen annyit jelent, hogy a számla ugyan egy előfizető nevére szól, de a részletes számlán látjuk mindenki forgalmát, így egymás között rendezhetjük a számlát. Az ügyfélszolgálaton a kedves ügyintéző azt a példát hozta fel, hogy ezt úgy kell elképzelnünk, hogy családon belül választottunk egy közös képviselőt, és így a szolgáltatónak csak a képviselővel kell tartania a kapcsolatot, és ennyi az egész. A családi csomagba belépéskor a telefonszámok egy előfizetőre történő átírása díjmentes volt.

Amikor megtudtuk, hogy a korlátozás utáni  szolgáltatás visszaállításának díját a szolgáltató7000Ft/fő mértékig emelte a családi csomag minden tagjára, ami szerintünk kiugróan magas díj, és nem találtunk erre vonatkozó bejelentést a közleményekben, nem kaptunk róla semmilyen tájékoztatást, sem sms-ben, sem a díjhátralék felszólításakor nem közölték velünk, nem figyelmeztettek, hogy az előfizetésünk többszörösére emelték ezt a díjat,  úgy döntöttünk, hogy megszüntetjük a családi csomagot, hiszen az egy előfizető miatt, hiába volt még másik számlázási cím, és rendezett számla, minden vonalat korlátoztak.

Legnagyobb megdöbbenésünkre csak úgy tudtuk volna megszüntetni a családi csomagot, ha a számaink elvesznek, vagy fejenként 4500 forintért a saját számainkat visszaírták volna a saját nevünkre, amit szintén elképesztőnek találtunk, hiszen a családi csomagba lépésünkkor ezek a számok már több éve használatban voltak, minket senki nem tájékoztatott arról, hogy ebből a csomagból tulajdonképp nincs visszaút, csak ha elképesztően drágán a saját nevünkre íratjuk a saját számainkat.

Természetesen írtunk a szolgáltatónak, ahol is azt a szokásos választ kaptuk, hogy kifüggesztéssel jelezték a változást, bár nekem nem is ez volt a problémám. Az igazi kérdés az, hogy miért kényszeríthet egy szolgáltató egy olyan csomag fenntartásáért, illetve nagyon magas összeg után enged csak leválni a csomagról, aminek korlátozás esetén az alapdíjat és a forgalmat is sokszorosan meghaladó a büntetése. A másik kérdés, hogy ellenőrzi-e valaki azt, hogy mennyivel emelik a korlátozás utáni visszakapcsolás díját, és egyáltalán a szolgáltatással arányos-e a korlátozás feloldásáért külön pénzt kérni. Valamint, hogy miért nincs arra vonatkozó rendelet, hogy egy szolgáltató jelentős mértékű szerződésmódosítása esetén, köteles legyen az érintett ügyeleit kiértesíteni.

Címkék: pannon szolgáltató átverés 

A bejegyzés trackback címe:

https://fair.blog.hu/api/trackback/id/tr84827956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejtélyes 2008.12.17. 15:41:27

Nem tudom, hogy itt is érvényes-e: változtasd vissza feltöltőkártyásra... Ha ennek az ára a 4500 és nem is lebeszélhető, akkor GVH, fogyasztóvédelem, stb...

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.12.17. 15:43:35

na, a Pannonka ismét alakított. Bár ha kérsz méltányossági ügyintézést, hivatkozva arra, hogy a neten megjelent már a sztori és kész vagy tovább is vinni az ügyet, biztosan visszakapjátok a számokat. A Pannon nagyon fél a sajtótól - joggal.

1.87 2008.12.17. 15:51:25

Ha nincs más lehetőség, a "képviselő" hordozza át a számodat máshová (ahol az átíratás olcsóbb, lehetőleg prepaid csomagba) majd ott írasd a nevedre. És ha ezek után még vissza akarod vinni, akkor tedd meg (két hordozás között van valamennyi kötelező idő)

kojet 2008.12.17. 15:51:27

Nem családi csomag függő a 7000 Ft-os számonkénti terhelés, le van írva, hogy 6 szám lehet egy ügyfél alatt ami családi csomagos, viszont ha csak 3 szám családi csomagos akkor is mind a 6 számra ki kell fizetni a 7000 Ft-ot hiszen egy ügyfélszám alatt vannak. Be kell fizetni a számlát és nem szabad hagyni hogy korlátozzák a kimenő szolgáltatást. Ennyi. Sms-ben mindenkit tájékoztatnak róla, hogy 24 órán belül korlátoznak díjhátralék miatt. Mivel a visszaállítást helyben kell fizetni így a méltányosság esetleg csak jóváírásként jöhet szóba, ha szóba jöhet... Sajnos az viszont igaz, hogy erről a számonkénti terhelésről nem igazán tájékoztatnak.

Óriáspolip úr 2008.12.17. 15:53:29

Bazz, a 4.500,- Ft az átírási díj!!
Azért nehogy reklamálj!
Ennyibe kerül! ÁSZF-ben benne van! Benne is volt!

Óriáspolip úr 2008.12.17. 15:54:57

A nemfizető rokont meg ki kell rúgni a családból (no, nem az igaziból! bár azt is megérdemli)

Lesből Támadó Szárítókötél 2008.12.17. 15:59:14

Nem igazán értem Vigyorka problémáját, mikor pedig maga írt le mindent.

"egy előfizető nevén fut majd": azaz az addig külön előfizetők nevén levő előfizetések egyetlen névre kerülnek átírásra, amelyből teljesen logikusan következnek dolgok:

1. Ha ugyanazon előfizető nevén több előfizetés van és az egyiket nem akarja kifizetni, akkor miért kellene hagyni, hogy a szintén nevén levő további előfizetéseket tudja használni? Egyetlen előfizető van, aki egyedüliként felel a nevén szereplő összes előfizetéssel kapcsolatos tartozásért. Semmi nem akadályozta meg az előfizetőt, hogy a tartozó használó helyett befizesse annak tartozását; hogy aztán az illetőn hogy veri le, az nem a szolgáltató gondja.
Persze azért a 7200 Ft tényleg kissé meredek visszakapcsolási díj :-/

2. Amikor meg akarjátok bontani a családi csomagot, akkor az addig az előfizető nevén levő X darab előfizetést X személy részére át akarjátok íratni. A családi csomag létrehozásakor a szolgáltató kedvezményesen elengedte az átírás díját, de amikor meg akarjátok bontani, akkor behajtja. Erről szól.

espectacular 2008.12.17. 16:21:41

Pl. a vodához át lehet vinni osztható fix tarifába a renitens számon kívül a többit, és onnan vissza 30 nap után. De szerintem elég csak belengetni a számhordozást, egyből másképp fognak állni a dologhoz. Kevés az új előfizető, kezdenek rájönni, hogy valamivel meg is kell tartani a régieket. Én kilátásba helyeztem a vodánál, hogy elviszem a sok db céges előfizetésem, mert a folyamatosan elromló készülékeket csak közel piaci áron tudom náluk pótolni, mert olyan szar kategóriába tették az üzleti előfizetéseket készülékvásárlás szempontjából. Erre egyből feljebb soroltak egy kategóriával.

Lesből Támadó Szárítókötél 2008.12.17. 16:26:10

espectacular: a számhodozás engedélyezésének feltétele a fennálló tartozások kiegyenlítése, mely azzal kezdődik, hogy vissza kell kapcsoltatni az előfizetést...

indapasssucks 2008.12.17. 16:26:50

gazdasági hatalommal és piaci szerepkörrel elkövetett visszaélés vagy mi.

Azt hiszem a gazdasági versenyhivatalnál szeretnél bejelentést tenni, meg a fogyasztóvédelemtől tanácsot kérni.

Igy elsőre 300 milliosnak saccolom a bírságot, később visszanézzük :)

espectacular 2008.12.17. 16:32:41

naja, de azt nem lehet elkerülni, a megszüntetéskor is rendezni kell a tartozást :)
Szóval én csak a 4500 Ft elkerülésére javasoltam..

lolperec 2008.12.17. 16:34:43

1. ha a visszakapcsolási díj egy ezres lenne az emberek csösznék befizetni a számlát időben..
2. valóban, a belépős méltányosság kafás üzleti fogás

szóval nem a csomagból kellene menekülni, hanem a családtaggal megértetni, hogy ha igénybe veszi a szolgáltatást, akkor kifizeti a díjját is..
ha meg nincs pénzem, akkor kevesebbet csevegek, vagy visszahivatom magam..

amúgy a két multi sokkal nagyobb lehúzásokat megjátszik, szóval szeressétek a pannont, énis szeretem 11 éve.. :D

KopaszMercis 2008.12.17. 16:35:04

4500 forint magas osszeg?

Droopy79 2008.12.17. 16:35:45

Csak egy sztori, ha már ez a téma:

Nekem is sok simes céges előfizetésem volt a Vodánál. Amikor lejárt a 2 év, hivtam őket, hogy milyen készülékkedvezményt adnak (sim-enként havi 15-20K volt a számla). Közölték, hogy olyan áron vásárolhatunk, mint más (tehát ugyanannyit, mint egy egy simes, havi 3K-t beszélő ügyfél), semmi kedvezmény. Pannonnál komoly kedvezményt igértek. Vodával ezt közöltem, mondják, sajnos ők nem tudnak ilyet adni.

Aláirtuk a Pannon szerződést számhordozással, erre, kb. 2 óra (!) múlva hivnak a Vodától, hogy mégis adnának kedvezményt, többet, mint a Pannon... Normálisak? Vagy abból indulnak ki, hogy mindenki szélhámoskodik, és visszamond egy már aláirt szerződést? Természetesen nem kezdtem el visszacsinálni a dolgokat, átjöttünk a Pannonhoz...

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.12.17. 16:41:47

El kéne olvasni, hogy mit írsz alá, nem utólag hőbörögni.
Tanulság: olyat nem szabad bevenni a flottába, aki nem fizet.

espectacular 2008.12.17. 16:48:30

Droopy79:
Na pont ez volt az én problémám is. Úgy indult, hogy "a készülékvásárlásra vonatkozó ajánlatot felülbírálni nincs lehetőség" Én kivártam, míg a 3. email után végre sikerült olyasvalakivel felvenni a kapcsolatot, aki nemcsak a levélben szereplő kulcsszavak alapján kiválasztott sablonválaszt küldte el. Ehhez viszont egyre csípősebben kellett fogalmazni. Végül jelezték, hogy telefonon megkeresnek majd "egy kedvezőbb ajánlat kialakításának érdekében" A vodánál külön "ügyfélmegtartási csoport" van egyébként :)

KopaszMercis 2008.12.17. 16:49:10

Ne csinaljuk mar, hogy egy atirasos mobil szolgaltasert 4500 pofatlanul sok penz.

Nem keves, de hat nem verlazito. Legkozelebb majd mesz mas szolgaltatohoz. Ennyi.

Kar hogy az is mind ugyan ekkora dzsippoid - ha nem nagyobb.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.12.17. 17:06:04

ez tuti nem egy család volt, hanem valami haveri társaság öszeröffent, hogy majd olcsóbben beszélnek egymással, erre az egyik tag (tuti suzakított a másik taggal), aztán hazsnálta az előfizetést, és bosszúból baszott fizetni. :) ügyes. :) és a pannon is még benneteket akar lenyúlni. :) nem erre mondják azt, hogy közös lónak túrós a háta? ;)

É2I 2008.12.17. 17:16:11

Az nem átírás, hanem a szám megvásárlása, de tényleg nem sok.

Amúgy a számhordozás bejelentése elindíthat változást, más nem szolgáltató váltást.

Darth Revan 2008.12.17. 17:33:15

A mi cegunk irorszagban mukodik. 25 elofizetesunk van a Vodafone-nal.
Lejart az egy eves szerzodesunk, szetneztunk es az O2 jobb felteteleket ajanlott. Felhivtam a Vodafone-t, hogy az O2 ezt ajanlotta, mit lepnek.
Megadtak mindent kedvezmenyt, amit az O2 megadott volna.
Ekkor az O2-t vettem elo, hogy a Vodafone is ugyanazokat nyujtja, mint ok,miert valtanank. Egy kicsit akkor raigertek.

Elfogadtuk az O2 ajanlatat, szerzodest akartunk bontani a Vodafone-nal. Ekkor azonban felajanlottak tizezer euro call creditet a korabban megajanlott kedvezmenyeken felul! (a tavalyi eves szamlank 15 ezer EUR volt!)

Ezek utan maradtunk a Vodafone-nal :)

bryan 2008.12.17. 17:39:35

espectacular 2008.12.17. 16:48:30
minden mobil szolgáltatonál van ügyfélmegtartás, érdemes is velük próbálkozni.
KopaszMercis 2008.12.17. 16:49:10
De kurva sok pénz, főleg az alapban magas percdíjak miatt. A baj az, hogy a mszeknél, mint sok más heyen az új előfizetők számítanak, igy kozmetikázzák ezeket a számokat, a régi előfizetők másodlagosak. Ezért olyan módszereket találnak ki amiből az új előfizetők megszerzését a régiek pofátlanul magas eseti díjaiból pótolják.
Ha már pannon: az igazi szemét hűzás a mobil internet start: 12 forint per 10 kilobyte(!!!!) Úgy, hogy a panonnál vett mobilnál az egyik gyorsgomb mindig a wap? Minden megvásárolt előfizetésnél ez van aktiválva, egy mega kedvezménnyel, aminek lejártáról csak később értesít sms, addigra már a fél netet letölthetted egy megabájt per 1200 (!!!) forintért. Ami érthetetlen számomra, hogy a mobilszolgáltatok a legnagyobb reklámozók nálunk, az ilyen eseti szarságokkal, amiket indokolatlanul drágán adnak, a reklámköltségük kb negyedét nullázzák le, de mégsem azt mondják, hogy akkor ezt szüntessük meg, legyünk mi a korrekt cég, hanem folytatják tovább. Jó persze értem de akkor is.

erosgergo 2008.12.17. 17:41:51

Én is rábasztam. Flotta, vissza akarok menni pannonhoz feltöltőkártyásra: 7 rongy kilépés 4,5 átírás másik számlás pannon csomagra (plusz a legkisebb számlás csomag 1. havi díja) aztán meg tölthetem fel a 0-ás egyenlegű kártyámat. Legalábbis a pannon ügyfélszolgálat ezt mondta. Szép.

bryan 2008.12.17. 17:56:54

Ja az aki hülye, haljon meg állandó szajkózóinak:
Nem akarok úgy élni, hogy minden egyes szolgáltatás, vagy használati tárgy, megvásárlásakor ki kell magam képezni az adott szakmából, vagy át kell olvasnom 50 oldal jogi halandzsát. Ezért, ha átver egy cég, vagy nem megfelelő a tájékoztatás lelépek. Ha ezt mindenki igy csinálná, nem itt tartanáánk szolgáltatói korrektség tekintetében.

zpequino 2008.12.17. 18:18:49

Az én családom is megszívta már a pannonnal, át akartunk menni a vodafone-hoz, de úgy, hogy a számaink megmaradjanak, nem lehetett. Aztán valahogy mégis sikerült, a részletekre már nem emlékszem. De a lényeg az, hogy elég tré egy szolgáltató, a tetejébe drága is volt.

avogadro00 2008.12.17. 18:23:47

vagyis ha mondjuk valaki elfelejti befizetni a csekket és kiesik a családi csomagból, akkor hogy újra éljen a családi csomag, ahhoz 7000 Ft-t kell fizetni a többinek is? vagy mi van?

gelsystem 2008.12.17. 18:39:19

a panonnak előjegyeztetve egy egész süncsalád kifelemenet análisan!!!!!
rohadnának meg!
én is családi csomagban vagyok, nálam csapódik az egész....-tudom, lúzer vagyok, vagy nem sikeres-...
minap keresett az egyik társ, hogy nem kapott számlát, és nem szeretné, ha korlátozás lenne: nézzek utána!
utána néztem, persze hogy a posta tehet róla!
de nem baj, megnyugtatott a telefonos segítség, hogy úgyis szólnak időben, ha hátralék van...köszi!!!!!

gelsystem 2008.12.17. 18:44:56

ami viszont tényleg tetű dolog:
az összes telszám panonos volt, méghozzá előfizetéses.........
a belépéskor mindenkinek volt egy ELŐFIZETÉSES csomagváltás, ééééÉÉÉÉÉÉS:
plusz szolgáltatásként családicsomag.....
nem értem a 4,500.- at, ha ki akar valaki lépni///egyébként nekem 6,000.-ot mondtak, mert már én is utána mentem//
na, ezért még egy süncsalád nekik, jó népes, és lehetőleg mindegyik kinyitott esernyővel a kezében!!!!!

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.12.17. 18:48:17

Nekem is tele a t*köm a Pannon undorító kizsákmányolásaival...
Idén 3× alakult úgy, hogy megcsúsztam a mobilszámlák befizetésével. Jött is az sms, hogy 48 órán belül korlátozzák a kimenő hívásaimat, ha nem igazolom a befizetést faxon. Milyen érdekes, hogy mindhárom alkalommal a pénteki munkahelyi ebédem mellé érkezett ez a kedves kis üzenet. A befizetett számlák persze otthon a fiókban, a fax meg ugye a munkahelyen (mint 100 emberből kb. 95-nél). Vagyis a faxot hétfőn intézheti a halandó legkorábban, amikor már le van kapcsolva. A következő számlán pedig ott figyel majd a néhány ezer Ft-os visszakapcsolási díj.
Hánynom kell ettől az eljárástól. A két ünnep között, ha lecseng a karácsonyi világvége, megyek is tovább a számommal. De valami fogyasztóvédelmi eljáráson azért még töröm az agyam.

stamp7 2008.12.17. 19:05:54

Rszarvas, ha beszólsz a 1220-ra(ingyé),hogy úton a lóvé, és haladékot kérsz kapsz(egyébként épp 3 alkalommal kérhetsz kb évente). Addigre meg beér a pénzed Postán keresztül, és igazolnod kell...ha mégis korlátoznak a csekk befizetésének időpontja a mérvadó, ha hamarabb volt, mint a korlátozás, akkor nem terhelnek visszakapcs díjat. Ha véletlenül mégis, jóváírják, amint szólsz. Amúgy a 7200 visszakapcsolási díj szerintem is magas, de amúgy sokan nem fizetnek... ja, és kérdezz mielőtt lépsz, nyugi máshol sem lenne jobb. Én már csak tudom itt dolgozom :D:D

qqri 2008.12.17. 19:30:26

stamp7: ez olyan kurva bonyolult amit leirtál, hogy hogyan kell ilyen haladékos játékot kérni, hogy lassan főiskolán már tanitják is... Ezt utálom az egész országban, hogy minden igy működik. Kérni kell meg szopózni...

NevadaCeg.com · http://nevadaceg.com/ 2008.12.17. 19:38:41

Rohadt dragak, szemetek a magyar mobil szolgaltatok, meg jo hogy mikor otthon vagyok a haverom cegenek flottas sim kartyajat hasznalom.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.12.17. 19:39:40

rszarvas - hétvégén nem korlátozhatnak, mert nincs lehetőséged a fizetésre, ezért hétfő hajnal/reggeli órákban szüneteltetnek. Ha pénteken kapsz smst, akkor hétvégén még simán elintézheted.
qqri - nem bonyi, elég, ha egyszer kerülsz ilyen helyzetbe, felfogod rögtön.
Ja, és az egész posthoz meg: csoportos átutalási megbízás! nem keveredik el a postán a számla, neten lehet ellenőrizni, s végülis 2008-ból már csak pár nap van hátra..

NevadaCeg.com · http://nevadaceg.com/ 2008.12.17. 19:43:16

Bezzeg alambacsi fillerekert telefonal, nezzetek meg az alabbi linket! Es milyen erdekes pont a tetu pannon nyerte a kozbeszerzest!
kszfweb.econet.hu/portal/Default.aspx?content=WebParts\Kozbesz\Szerzodes\CASzerzodes.ascx&KSZID=1087

keretmegallapodas link

stamp7 2008.12.17. 19:44:45

qqri - komolyan nehéz felhívni egy négyjegyű számot, és azt mondani: h-a-l-a-d-é-k-o-t k-é-r-e-k? Ennyi. :) Ha ez bonyolult asszem nem kell fősulira járni... :D

KukacAV 2008.12.17. 19:57:04

Ne vegyétek komolyan, ha műszaki problémára hivatkoznak. Nekem is ezt tette a MATÁV, amikor áttértem ISDN-ről analóg vonalra. Azt mondták, hogy fizikailag lehetetlen megtartani a számom. Erre azt mondtam, hogy semmi baj, akkor megszüntetem a vonalat. Érdekesmód azonnal találtak megoldást a problémára. :)

andrejevna 2008.12.17. 20:27:28

Ha nem fizettétek rendesen a számlát, az a ti bajotok. A Pannon ez esetben SMS-t, és/vagy írásbeli felszólítást is küld. Tehát szerintem lett volna időtök rendezni a tartozást.
Az más kérdés, hogy pofátlanul magas a bünti összege, és hogy elmaradt (?) a tájékoztatás.
Én nem szüntetném meg a csomagot, mert ha rendesen fizeti valaki a díjakat, akkor mindenképpen megéri.
Igazságos egyébként úgy lenne, hogy az viszi el a balhét, aki nem fizetett rendesen.
ui.: nem a Pannonnál dolgozom.