Egyszer volt, hol nem volt...

... volt egyszer egy szolgáltató. A neve Vodafone volt. Megszerette volna nyerni az embereket. Nem sikerült neki. Átverte őket... Ny. Sándor történet következik:

Egyszer láttam egy filmet. A szereplők nevére már nem emlékszem, ezért behelyettesítem.
A nagyfőnök, (nevezzük Életnek), a közösség fontosságára tanította harcosait. Fogott egy nyílvesszőt odanyújtotta egyik harcosának (nevezzük Vodafonnak), és azt mondta: törd el. Vodafon könnyűszerrel eltörte. Aztán Élet egy köteg nyílvesszőt adott Vodafonnak, és azt már a hatalmas, elbizakodott Vodafon nem tudta eltörni.
Én egy nyílvessző vagyok, aki szeretne valami köteghez tartozni, mert Vodafon éppen nyúl értem.
Ezért írok nektek, de tanulságnak is jó lehet.
Mobil internet. 1Gb, 3 ezer/hó. Ha vodás a telefonod 3 hónap ingyen. Kell hát!
Láttam én már régebben reklámanyagban, hogy 500Mb mire elég, gondoltam, akkor ez pláne OK. Beüzemeltük. Statisztika ablak, megjelenik a mutató sáv, lehet választani, hogy figyelmeztessen, mielőtt eléred kvótád végét. Persze, hogy figyelmeztessen. Boldog internetezés. Semmi extra. Iwiwre képek, honlapok, levelezés.
Nyolc nap múlva sms a Vodafontól, fizessünk 26 400 Ft-ot adattúllépés miatt. A mi mutatónk alig több, mint fél Gb-t mutatott. Még csak komolyan sem tudtuk venni. Biztos valami félreértés. Bementünk, számlapanasz, semmi félreértés, immár 29 ezer forint. Fizessünk. Nem. Szolgáltatás megszüntetve. Panaszlevél. Válasz: A szoftver nem mutatja a valós forgalmat, csupán megjeleníti azt. Én erre a mondatra képtelen vagyok gombot varrni. Sms-ben kellett volna tájékozódni. 48Ft/db.
A fogyasztóvédők a békéltető testülethez küldtek, ők csak ajánlást tehetnek, a voda ott sem volt, mindössze most a negyedik hónap után hozzátett még egy csekket. 2500Ft. Adminisztrációs díj. A nem létező szolgáltatásért.
Emberek! Kerüljétek a Vodafont! És mindenféle hűségnyilatkozatot.
Ha szerződést bontunk, kb. 70 ezerbe fog kerülni. Ha eladnak bennünket behajtónak, akkor több lesz, mint 100.
Tényleg nem tehet semmit az egyszerű nyílvessző?
Pillanatnyilag nagyon durva egyéni akciókat tervezek Vodafon márkaképviseletek ellen. Persze, csak gondolatban.
Az igazi egy köteg nyílvessző lenne.


Ny. Sándor

 

Címkék: internet szolgáltatás vodafone szolgáltató átverés 

A bejegyzés trackback címe:

https://fair.blog.hu/api/trackback/id/tr791015742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rókakígyó 2009.03.21. 10:59:42

egy nyílvesszőnek nincs szüksége mobilnetre. Én is nyílvessző vagyok és nekem sem kell.

MekkMester 2009.03.21. 11:04:49

Sajnos így jártál. El kellett volna az apró betűs részt is olvasni.
Ébredj már fel. Ez Magyarország. Multiland.

Labasmaz 2009.03.21. 11:13:43

Sajna .hu minden olyat kerulni kell, ahol utolag barmifele plusz felszamolasara ad lehetoseget a szerzodes... Plane mobilszolgaltatoknal. Feltolto kartya, mert nem tudnak tobbre levenni, mint amennyit feltoltesz, ez a maximalis bukta legrosszabb esetben is. Vagy olyan szinte ceges csomag, ahol mar szemelyes ugyfelmanager van, aki sajat hataskoreben elbiralhatja a panaszokat es felulbiralhatja a belso ceges automatikat, ha amugy lathatoan nem jo valami... A ketto kozott nincs elet, sajnos.

l. 2009.03.21. 11:17:01

Ez ami ebben az országban van és mobilinternetnek hívják egy fos.

doser 2009.03.21. 11:18:28

Először is nem kell hogy Vodás legyél hogy interneted legyen náluk másodszor pedig az 1GB-os csomagot nagyon könnyű átlépni és elsősorban nem arra ajánlják a prospektusaikban amire te használtad! Tehát ez a leggyengébb csomagjuk. Amúgy pedig a forgalmi statisztika akkor fog helyes adatot mutatni ha egy gépen van használva és nem többön. Én már voltam mindegyik szolgáltatónál és a túlszámlázás a trémobilnál volt a legdurvább(3x) amit el is ismertek és azóta használom havi 6000-ért a Vodás korlátlan netet ami ha néha lassú ugyan de mégis használható. Még soha nem fizettem 6000-es havidíjnál többet...persze azért én sem vagyok elájulva a Vodától mert néha csinálnak ők is hülyeséget!

Donor 2009.03.21. 11:26:58

@Labasmaz: Azt te csak hiszed, Nekem a pannonnál minuszba ment a feltöltő kártyás egyenlegem :)
Szintén mobilnet.

Szitu ugye az hogy 200forint 10Mb-ért egy napon belül. Nem gazdaságos, de ritkán használom szóval olcsóbb mint más megoldás. Pannon 8Mb küld egy SMS-t hogy le fog járni, majd 10nél szintén hogy lejárt és mostmár kb-onként fizetek nagyonsokat.

Csakhogy egy napos késéssel küldte ki, majd küdte az egyenlegemet hogy a 3000forintot szépen átfordította -800forintra.

Az összegre való tekintettel, viszont én nem szívóztam, ellenben engem elfelejthetnek mint mobilnet felhasználó. Kizárólag ingyen wifin vagyok hajlandó mobil netezni.

Donor 2009.03.21. 11:27:38

Amúgy meg a fogyasztó megtévesztése miatt nem ritkán büntetik a Vodát, szóval ne hagyd annyiban és véletlenül se fizesd be.

Martian (törölt) 2009.03.21. 11:27:38

A forgalomkorlátos csomagokat egyenesen az ügyfelek átb@szására találták ki... ez olyan, mint a vízszámla hitelesített vízóra nélkül.

doser 2009.03.21. 11:31:22

@Donor: Pannon... ott is jártam már és sikerült átverniük.. de ezt hagyjuk inkábbb!

ARK-10 2009.03.21. 11:49:49

A vodafon a létező legszemetebb "szolgáltató" Melyik cég merte volna a 2 éves hűségidő 2. felére meglépni a 48-szoros tarifaemelést???????
"Moúniká és győzikesó" nézők szolgáltatója!!!

pause 2009.03.21. 12:06:03

ott van a forgalommérő ablakban,hogy:
"Csak közelítő érték"
nemhogy ászf-t nem tud olvasni uram, de még ami ön előtt van,azt sem?

Dmg 2009.03.21. 12:06:45

"A szoftver nem mutatja a valós forgalmat, csupán megjeleníti azt."
Ez a mondat csak számomra értelmetlen katyvasz??Vagy én nem értem a magyar nyelvet 24 évesen???Ha egy gépen volt használva a kütyü és a szoftver megjeleniti az adatforgalmat ami keresztül megy akkor hogyhogy nem mutatja a valós adatforgalmat???
Komolyan mondom olyan értelemben nem zavar a válság hogy hátha egy pár ilyen multi tönkremegy.Hátha a helyükre jobb jön.

Dimebag Darrell (törölt) 2009.03.21. 12:27:03

Stabil internetet kell hasznalni. Nem kell szarakodni mobilinternettel ...

nikk rivers 2009.03.21. 12:34:31

8 nap alatt fél gigát nehéz összehozni sima oldalnézegetésből..??
...volt abban napi egy óra tömény youtube is :-)
(vagy a utorrent.exe kimaradt a listádból :-)))

kpityu2 2009.03.21. 12:43:22

Ha korlátos netet vásárolsz, az olyan mintha táblát akasztanál magadra: Palimadár vagyok, húzzatok le !
Ugyebár ők adják a netet és ők mérik a forgalmat. Profitorientált cég. Add össze.

Jancsi bácsi 2009.03.21. 13:04:18

Szóval a Voda nem egyedülálló a sztorival, nálam ugyanezt eljátszotta a Trémobil :(
56,000-ret számláztak ki 8,5 GB adatforgalomra hivatkozva, a 3 GB-os web'n'walk cucc 1,5 GB-os tényleges adatforgalma helyett... Idáig 2x reklamáltam, még csak nem is továbbították, majd harmadjára mégiscsak, de természetesen ennek ellenére ki kellett fizetnem a teljes összeget, ahhoz, hogy tovább fusson a szolgáltatás, immáron korlátlan formában, mert menet közben átváltottam... Hiba volt? :)

okostojgli (törölt) 2009.03.21. 14:24:00

Nincs arról a szarról valamilyen adatforgalmi részletező amiből kiderül tételesen, hogy mettől meddig, mennyi adatforgalom zajlott? Hátha lenne ott egy olyan pillanat amikor biztos, hogy nem használtad azt a szart.

okostojgli (törölt) 2009.03.21. 14:36:39

@pause:
"Csak közelítő érték"

Ön szerint a közelítő szó azt jelenti 10%-os pontosság vagy 10%-os bizonytalanság?

Abban a forgalommérő ablakban vajon azért írták oda pont ezt a három szót mert azt akarták tudatni, hogy 1,5 GB forgalmat necces lesz az adatmérő alapján megreklamálni ami 0,8-at mutat, vagy azért mert ezt a három szót dobta ki a véletlengenerátor, persze másodikra, mert az első, a "Lófaszt a seggedbe" mégse lehet kiírva?

Donor 2009.03.21. 14:39:04

@pause: Ja, de ha te is tudnál olvasni akkor olvashattad volna, hogy itt közelítőleg sem stimmelt...vagy csak simán túlszámlázott a votkafon és ezért volt nagy az eltérés.

Amúgy nem értem hogy egy adatmennyiség mérésénél mitől ne lenne pontos valami. Csak az '1' és a '0' mennyiségét kell számolni. Nem nagy feladat.

Az egy dolog hogy nem bitre írják ki az értéket, hanem pl. kerekítik MB-re.
Szóval 10%-nál nagyobb eltérés az már a felhasználó becsapása kategória.

galicius 2009.03.21. 14:55:09

Amikor anno bezavart a piacra a Voda,akkor a Westel akkori főnöke egy riportban annyit mondott,hogy egy simlis banda.Hát,nem kicsit az.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.03.21. 14:58:38

Mobilnetnél arra vigyázni kell, hogy a szoftvert megfelelően zárd be, különben nem számolja (pontosabban nem menti el) az addigi forgalmat! Tapasztalatból mondom.

genetikus 2009.03.21. 20:05:56

Nem akarlak bántani, de szerintem a tájékozatlanságod akarod ráverni a nagy gonosz multira... ha vetted volna a fáradságot, és keresgélsz valami ingyenes programot, amivel megnézed egy átlagos böngészős napod forgalmát (a tényleges forgalmat, fel+le, ami átmegy a hálókártyán) akkor eszedbe nem jutott volna hogy wiwezős képnézős honlapozós nethez elég lesz az 1 gigás net... a rengeteg banner, a képek kemény kilo vagy megabájtok. Nekem korlátlan voda netem van, hétközben reggel nyolctól este nyolcig nem használom, de az általad említett böngészgetés flashblock és adblock mellett is 100-150 mega egy este. Még nem blokkoltam flasht, egyszer háttérben megnyitottam a corvin mozi lapját, és mire észrevettem, 60 megát szedett le mert ment ezerrel a filmelőzetes a fülön, szóval... persze értelek, becsapva érzed magad, de szerintem minimum 50/50 a voda és a te felelősséged

nyilvessző 2009.03.27. 13:45:16

@nick rivers: Tényleg volt, kb. 6-8 rövidke youtube. A többit nem is ismerem.

nyilvessző 2009.03.27. 13:49:17

@genetikus: Hol van az leírva, hogy egy mobil internet megrendelőnek informatikai szakembernek kell lenni. Hatalmas, nagy és vastag betűvel kellett volna leírni a szerződésben, hogy mire kell vigyázni. Biztos vigyáztam volna.
Ki akar magának 30 ezer forintos számlát?

nyilvessző 2009.03.31. 10:14:52

@pause: A józan paraszti ésszel a közelítő érték lehet 0.6 helyett 0.5, vagy 0.7, de az 1.4, az már nem közelítő érték, hanem több, mint kétszerese a mutatott értéknek. Az ászf meg valami tájékoztató adatot említ.
Tényleg nem olvastuk el a szerződést betűről betűre átrágva.(hét oldal).Akkor.

FarkasG 2009.04.25. 08:11:13

Az én történetem kísértetiesen hasonló.
A lányom fősulira ment. Albérletben nincs internet, sebaj, veszünk egyet. Mire való a mobilinternet, ha nem erre? Neptun, e-mailek, néhány honlap. Otthon korlátlan, vezetékes internet van, ha nagyobb cucc kell, bármikor letöltheti.
Évek óta a Vodánál voltam, semmi bajom velük, nosza hát.
Vásárláskor azt mondják, semmi gond, ha átlépjük az 1 gigát, jön az sms. (Később ezért, kapok 3000 Ft kompenzációt). Ez elvárható is lett volna, hiszen a következő gigát már tízszeres áron számlázzák.
Sms sehol, amikor jön a telefon: a fogyasztás 1,8 Gb. Ugyan fizessünk már be 5 napon belül 25000 Ft-ot. (Számla persze sehol).
Na jó, ha nem elég az 1 G, váltok, még aznap, 5 Gb-ra. (Lányom nincs itthon, a számlálót még nem láttam)
Bölcs lépés volt, meg is lett a következménye:
most már nem 25, hanem 36 ezret kell fizetnem ugyanazért a forgalomért (1 bittel sem több!!) és azonnal letiltották a korlátozást, jóval a fizetési határidő előtt. Merthogy megnőtt a forgalmam.
Csakhogy az igazi ok az, hogy a tarifaváltás után két "törthónap" keletkezett, amiből a Voda csak az egyiket hajlandó figyelembe venni. Vagyis a keret nemhogy nőtt volna, ellenkezőleg: lecsökkent 600 Megára, a túllépés most már 1,2 G.
Közben hazajön a lány, nézzük a számlálót: 600 Mega a felhasznált forgalom. (A számláló végig működött, és kizárólag a laptopján használta.)
Igaz, az adat csak tájékoztató jellegű, de hát az, hogy csak a 30%-ot mutatja, mégis furi. (Hozzáteszem: a 1751-en is csak tájékoztató adat van az ÁSZF szerint, és még fizethetsz is érte)
2,5 oldalas reklamációmra, amiben kb. tíz dolgot sérelmezek, hamar jön a válasz:
Ha nem hiszem el, hogy a forgalom annyi, amennyi, hívjam fel őket, és majd megmondják, hogy az bizony annyi. A többi kérdésről egy szó se. Padlót fogtam.
Panasz megy a GVH-nak és az NHH-nak, meg is indítják a vizsgálatot. Közben a Voda felmondja a szerződést.
Panaszomra, hogy ezt nem lehetne, közlik, hogy az igaz, hogy kiküldték a felmondó levelet, de nem bontják fel a szerződést. OK.
Békéltető testület eljárására semmi reakció.
Aztán egyszer csak kapok egy levelet, hogy az adataimat feketelistára tették, és a szerződés felbontása miatt fizessek 37500 Ft-ot.
Ismét panasz: bocsi, adminisztrációs hiba volt, törlik. Aztán kapok 2500 Ft adminisztrációs díjról csekket: szépen kiszámlázták nekem, hogy kijavították a saját marhaságukat.
Egyébként azóta kedvenc olvasmányom az ÁSZF. Voda kb. 10 helyen sértette meg eddig. Amikor ezt megemlítem, arra nem reagálnak.
Ami az ÁSZF-t illeti:
Ha valaki csak a szerződést olvassa el, attól még nem lesz okosabb. Abban csak hivatkozások vanak. Azt viszon megnézem, ha valaki egy havi 3000 Ft-os szerződésnél átolvassa az összes papírt (88 oldal) és fel is fogja annak tartalmát. Azelőtt le a kalappal.
Ami meg azt a fajta hozzáállást illeti, hogy "aláírtad, így jártál.": Mondhatnánk ezt azoknak is, akik bűncselekmény áldozatai lettek: Miért nem vigyáztál?
Az, hogy szerződéskötéskor csőbe húznak, még nem jelenti azt, hogy le kéne nyelni a békát. Ezért vannak a felügyeleti szervek, és ezért büntetik meg szinte minden évben őket.

ViKo · http://fair.blog.hu 2009.04.25. 15:51:19

@FarkasG: szerintem ez megérdemelne egy külön posztot is...