Egy ügyfél levele a Pannonhoz

Bandikának elege lett a Pannon internetből. Problémáit egy levélben fogalmazta meg szolgáltatója felé. Kíváncsiak leszünk a válaszra.

 

Ezt kellett ma küldenem annak a drága pannon-nak!álljon itt tanulságul!!!

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Az alábbi panasszal fordulok Önökhöz:
N.A. vagyok, és 2009.01.03.-án kötöttem a Campona bevásárlóközpontban egy Pannon Éjjel-Nappal internet szolgáltatást 24 hónapos hűségnyilatkozattal. GSM számom +3620------- A szolgáltatással folyamatos problémák voltak, míg ezt megelégelve 2009.03.25-én elvittem az önöktől kapott modemet szervízbe, gondolván azzal lehet a baj! A lassú sebesség azonban a csere modemmel sem szűnt meg, így felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol azt a választ kaptam, hogy a szolgáltatásomat korlátozta a rendszer. Ezen nagyon meglepődtem,hisz nem használok Torrent-et, sem egyéb más fájlcserélőt. Mikor ezt kollégájuknak mondtam, azt mondta, hogy nem csak ilyen esetekben  korlátoznak, hanem például Youtube, vagy más videómegosztók haszánálata esetén is. Vagy akár az is elég, ha nagy méretű e-mail-t küldök, vagy fogadok! Tehát ha rövid időn belül nagy adatforgalmat generálok! Az egészben az a megdöbbentő, hogy márc. 4.plussz 72 óra visszakapcsolási ideig korlátozva is lesz a szolgáltatásom. Itt idézném az Önöktől kapott szerződésem egyik részletét:"Olyan fájlcserélő, fájlmegosztó. egyéb nagy mennyiségű adat továbbítására szolgáló alkalmazás használata során, amely révén az adatcsere közvetlenül a felhasználók között, a szervertől függetlenül zajlik, a Szolgáltató jogosult az adott forgalom idején a sávszélességet csökkenteni." Először is a Youtube nem szervertől független, hisz a Youtube szerverén keresztül lehet hozzáférni az ott tárolt videókhoz és ezeket megtekinteni. Ugyanez vonatkozik pl a freemailre, hiszen a leveleket ott is a szerverre küldöm, és onnan is olvasom el. A másik nagy problémám, hogy már pl a Youtube használat során sem lenne szabad a sávszélességet korlátozni, az pedíg végképp elfogadhatatlan, hogy a számlazárás időpontja +maximum 72 óra a korlátozás. Itt a szerződés ide vonatkozó részlete ismét: "a Szolgáltató jogosult az adott forgalom idején a sávszélességet csökkenteni" Ezen problémáimat személyesen is elmondtam az Astóriánál lévő üzletükben, ahol nem tudtak erre mit mondani, csak azt, hogy ott a kifüggesztett általános szerződési feltételek című dokomentum! Ezzel kapcsolatban csak annyit, hogy Önök sem várhatják el az ügyfeleiktől, hogy bármilyen Pannonos üzletkötés elött 1 nappal beüljenek mondjuk egy ügyvéd jelenlétében és megpróbálják értelmezni a 100 oldalas dokumentumot. Arról nem is beszélve, hogy a szerződésnek, amit kaptam ezen információkat tartalmaznia kellett volna, mert az én dokumentumom teljesen mást ír. Ez gyakorlatilag a vásárlók félrevezetése. Mikor már nagyon dühös lettem akkor kértem a kollégájukat, hogy adja meg azon oldalak címét, melyek használata korlátozást von maga után! Erre széttárta a karját, hogy ilyen nincs. Akkor Én honnan tudja mit lehet és mit nem lehet megnyitnom? És a rendszer honnan tudja? Erre a válasz, hogy az egységnyi idő alatt generált forgalom számít! Erre megint csak egy kérdésem van: miközben netezem szorozzam be az aktuális letöltési sebességet az eltel másodpercek számával, nehogy túllépjem a határt? Ez komolytalan. Ezért az alábbi kérdéssel fordulok Önökhöz:
Az elbírálást követően azonnali hatállyal bontsák fel a szerződésemet, természetesen kötbér fizetési kötelezettség nélkül. Remélem ezt meg is teszik, mert nincs kedvem sem a fogyasztóvédelemhez, sem a versenyhivatalhoz fordulni, hivatkozva arra a szerződésre, melyet önöktől kaptam! Amit egyébként én becsapásnak érzek, hisz az ebben leírtak köszönőviszonyban sincsenek a valósággal!
Bízom gyors ügyintésükben, és kedvező válaszukban.
Tisztelettel:
...................................................

Címkék: internet szolgáltatás pannon szolgáltató átverés ügyfél panasz 

A bejegyzés trackback címe:

https://fair.blog.hu/api/trackback/id/tr55973158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabopal · http://szabopal.com/ 2009.03.01. 13:39:34

Azért kíváncsi lennék a Pannon válaszára...

Ceecza 2009.03.06. 07:35:09

Kicsit keveredést érzek a tér-idő kontinuumban :)

ViKo · http://fair.blog.hu 2009.03.06. 14:45:52

@szpali: Ha meglesz akkor kirakom, bár nem tudom erre mit tudnak válaszolni ;)
@Ceecza: Lehetséges. Még egyszer átolvasva nekem is úgy tűnik, de a mondani való a lényeg szerintem :)

Satad · http://tcmfree.atw.hu 2010.02.24. 14:29:06

Nah ezzel ugyan igy jártam én is! Vissza is irt a pannon! Ezt:

Tisztelt Előfizetőnk!

Köszönjük, hogy levelével felkeresett minket. Szíves tájékoztatásul közöljük általánosságban, hogy a Mobil Internet szolgáltatás jellegénél fogva több szempontból különbözik a vezetékes szolgáltatók által nyújtott internet szolgáltatástól, mind a hálózat, mind annak üzemeltetése tekintetében. Az egyik fontos különbség –amely többek között az előnye is ennek a szolgáltatásnak- éppen a szolgáltatás mobilitásából fakad, melynek számos olyan vonzata van, amit korábban a vezetékes hálózatokban az előfizetők nem tapasztaltak. A fentiekben felmerült sávszélesség-korlátozás szükségessége is ezen sajátosságokból adódik, mivel a szolgáltatás mobil jellegéből következően egy adott földrajzi területen dinamikusan változhat a hálózat terheltsége, attól függően, hogy adott időpontban hány felhasználó van feljelentkezve a területet ellátó cellára és azon milyen sávszélességgel, mennyi adatot forgalmaz.

A fentiek okán előfordulhat, hogy a szolgáltatást több felhasználó használná, mint amennyit a hálózat jó minőségű szolgáltatással el tud látni. Ezt a problémát sajnos leginkább egyes előfizetők extrém internethasználata okozza, amikor speciális alkalmazások segítségével a cella teljesítményének nagy részét kihasználva, folyamatos adatletöltéssel foglalja a hálózat kapacitását, mely miatt más előfizetők a szolgáltatást nem vagy jelentősen gyengébb minőségben tudják csak igénybe venni.

Ezzel szemben olyan fájlcserélő, fájlmegosztó vagy nagymennyiségű adatátvitellel járó alkalmazások, pl. peer-to-peer, file transfer protocol, egyes multimédia-alkalmazások használatával, filmek, videók vagy más nagyméretű fájlok folyamatos –órákon, napokon keresztül történő - letöltésével olyan alapterhelést róhat a Mobil Internet hálózatra, amely veszélyezteti a szolgáltatás minőségének folyamatos, ÁSzF-ben vállalt fenntartását, abban az esetben is, ha ez utóbbi forgalmat az előfizetők csekély hányada bonyolítja. Nem általános, előre meghatározott szabályok mentén történő lassításról van tehát szó, hanem az adott területen, az adott hálózati viszonyok védelméről, a szolgáltatások valamennyi előfizető által történő rendeltetésszerű igénybevételének a biztosításról.

Hangsúlyozni kívánjuk, hogy a Mobil Internet Éjjel-Nappal szolgáltatás meghirdetésében vállalt, fix havidíjért a korlátlan adatmennyiség letöltését ugyanúgy biztosítjuk előfizetőinknek a sávszélesség leszűkítésének ideje alatt is, csupán az adatátviteli sebességet lassítjuk, természetesen az ÁSZF 6. számú mellékletében foglalt, a Pannon által vállalt, adat fel- és letöltésére vállalt célértékek biztosításával.

A Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeiben a Mobil Internet szolgáltatás rendeltetésszerű igénybevételéről, ezen szolgáltatással kapcsolatos kiemelt hálózatvédelmi megfontolásokról részletesebb információ a 2009. január 11-étől hatályos verzióban található, mint pl.: ÁSZF Törzsszöveg VI.2.2. pontja, A szolgáltatás rendeltetésszerű használata). Ezen közlemények a megjelenés első napjától elérhetőek a Pannon Értékesítési Pontjain, valamint honlapján, ill. arról kérésre a Telefonos Ügyfélszolgálat részletes felvilágosítással szolgál.

Tájékoztatjuk, hogy a fentiekben hivatkozott ÁSZF rendelkezésben rögzítésre kerül, hogy a Pannon mindössze a sávszélesség tekintetében alkalmaz intézkedéseket. Az ÁSZF 6. sz. mellékletében rögzített célértékek az esetleges lassítás esetében is maradéktalanul teljesülnek és ezen keretek között az „átalány havidíjért” cserébe továbbra is bármekkora adatmennyiség letölthető.

A szolgáltató a korlátozást a következő számlaciklus kezdő időpontjával tudja csak feloldani, amelynek az az oka, hogy a tömeges szolgáltatások nyújtása esetén nem lehetséges minden egyes operációt egyedi paraméterek figyelembe vételével végrehajtani.

Felhívjuk figyelmét, hogy a korlátozás a számlazárást követő 72 órán belül automatikusan feloldódik.

Sajnáljuk, hogy szándékunk ellenére kellemetlenséget okoztunk Önnek, azonban eltérő információval nem szolgálhatunk.

Köszönjük megértését.

Satad · http://tcmfree.atw.hu 2010.02.24. 14:43:02

Ez a korlátlan mobil internet a magyar társadalom hozzá nem értését kihaszáló eszméletlenül nagy áttverés! Azt nem tudom mennyit kaphatnak azok az emberek ezektől a mobiltársaságoktól akik tehetnének ez ellen az áttverés ellen és nem tesznek semmit hanem elfordulnak. A szerződés maga egy áttverés és a bírósághoz kellene fordulni visszakövetelni kamatosan az eddig kifizetett mobil internet havidíját. A levélből világosan kiszürhető hogy ők tisztába vannak azzal hogy NEM tudják teljesiteni a szerződésben leirtakat!