Egy vásárló küzdelmei az ASUS szervizzel

Hosszú történet lesz, de annál izgalmasabb annyit mondhatok. Kata vásárolt egy ASUS Eee PC 1000H-t. Az egyik este használat után felrakta készülékét a töltőre. Másnap reggel furcsa látvány fogadta: laptop-jának kijelzője megrepedt. Nem tudni mitől, de az biztos, hogy nem külső behatás okozta a hibát. Egyik barátja Keiichi írt egy összefoglalót a laptop eddigi, fogalmazzunk úgy kalandos útjáról. Kata várja az építő jellegű véleményeiteket mert ezzel a cikkel is szeretne hivatkozni az ASUS-nál, hátha kedvező elbírálást kap. 

Keiichi a logoutról:

Történt, hogy egy nagyon kedves barátom vett tavaly október 31.-én egy Asus Eee Pc 1000H /80Gb - os netbookot. Tanulásra, a nyáron össze-diákmelózott kis pénzéből, hogy megfelelően tudjon készülni vizsgákra.
Minden szép és jó, egészen december közepéig, amikor is este kikapcsolt állapotban felrakta töltőre (egy eléggé stabil hifitorony tetejére), hogy reggel ne kelljen már ezen görcsölni.

Másnap vették észre problémát, mely ilyen formába csúcsosodott ki :


Elkezdték keresgélni Weben, felrakták fórumokba a problémát
[link], és még aznap irtak az Asus -nak a problémáról, és hogy javítást szeretnének.

Másnap jött válasz az Asus -tól, hogy írják le pontosan a problémát:

„Jó estét!
A probléma a következő:
Este, a használatot követően letettük a készüléket a helyére, rádugtuk a töltőt, majd legközelebb csak reggel nyúltunk hozzá. Ekkor a mellékelt képeken is látható hibajelenség fogadott minket.
A gépet semmilyen fizikai behatás nem érte azon időszak alatt, míg nem használtuk. Nem ejtettük le, nem léptünk rá, nem mászott rá háziállat, nem zártunk a monitor és a billentyűzet közé másik tárgyat, nem szorítottuk meg erősen... Nagyon vigyázunk a gépre, hiszen a szórakozás mellett egyben munkaeszközünk is. A netbook-on külsérelmi nyom nem is látszik, az lcd képernyő repedési is "belső" törésnek tűnnek, mert kívülről a panelen semmi karc, egyenetlenség, vagy egyéb hiba nem látható.
Éppen ezért is kerestük fel önöket, mert egyrészt tanácstalanok vagyunk, másrészt pedig nem a mi hibánkból történt az eset. Ha így lett lett volna, nem kerestük volna fel önöket.
 
A külföldi fórumon linkjét szintén csatoltam. Ott a nyitóüzenet nagyjából hasonló problémát ír le, és ott is tanácstalan volt mindegyik fórumozó. Tegnap én is betettem a mi gépünket ebbe a topic-ba, és szintén tanácstalanok. Külső behatásról érdeklődtek, mert valóban az tűnik a legvalószínűbbnek, de ahogy önnek, úgy nekik is mondtam, hogy tényleg nem történt semmi ilyesmi...
 
Kérem mihamarabbi visszajelzését, mert csütörtökön elvinnénk a gépet az újpesti ASUS szervízbe.
 
Tisztelettel,
xxxxx”

Itt a sok esemény között folytatott a kedves barátom telefonbeszélgetést az ASUS magyarországi szerviz központjával. (még a márkaszervízbe való jutattás javaslata előtt, mert érdeklődtek, hol van itthon szerviz, és azt mondták nekik, hogy Budapesten a IV.kerületben) Ahol azt mondták, hogy tényleg nem éri meg futárt alkalmazni (mert elvileg ha neten kérsz javítást, automatikusan jönnek érte, viszik és hozzák), ha neten találtak hasonló esetet, ahol ügyfél által okozott kárral adták vissza, mert akkor ez is az lesz. És akkor rá terhelik a futár költséget, ami pár ezer ft (olyan 5-6e-t mondott a központos)

dec.17 → ASUS-osok javaslata → hivatalos márkaszervízbe küldjük Csehországba

dec.18 → RMA és csomagszám megérekezett

dec.22 → elvitték tőlünk a készüléket

dec.23 → beérkezett a szerviz központba (a csomagszám szerint rátudtam keresni merre jár)

dec.30 → megjött a számla

Javítási lehetőségek, amiből választhatok a számla szerint:

Egyetértek: fizetek 51000 Ft körüli összeget.

Nem értek egyet: maradjon a szerviz központban szétszerelésre (bukjuk a gépet)

Nem értek egyet: ügyfél költségére szállítsák haza, javítás nélkül (20k + szar netbook)

Ezek után újra szerviz központtal beszéltek telefonon, hogy nekik ez meg ez a problémájuk, és jött számla és nem értenek vele egyet. Mire a srác azt javasolta, hogy mindent írjak meg a Kollégának( nemirom ki inkább a nevét, ezentúl így fog szerepelni) akivel eddig leveleztek az ASUStól, mert ő van ráállítva az ügyre, és küldjék el az Asusos főnőknek( őt se...) is a magyarországi főgórénak.
Vártak… nem jött semmi levél.

jan.06 → telefon szerviz központnak, hogy nem jött válasz a levelekre… Nem adták a Kollégát, de megkérdezték tőle, és várják az Asusos Főnők válaszát.

2008.jan.08 → levél a Kollégától:

[I]„Tisztelt Ügyfél,

Amikor elkészítettem a készülékhez a szervizmunkalapot, külön a szervizes
kollégáknak is jeleztem ezt a problémát. Mivel ők a szakemberek és itt nincs
szerviz én nem vonhatom kétségbe az ő döntésüket. Részletes bevizsgálást
kértem, hogy pontosan ki tudjuk deríteni mi okozhatja ezt a problémát. A
hiba nehezen megállapítható és kommunikálok ez ügyben az ottani technikus
kollégákkal. A készülékkel kapcsolatos szervizes ügyekben pedig kollégám
''Asusos főnők” úr tud segíteni Önnek, mert az ő hatásköre ilyen ügyekben
dönteni. Felhívtam kollégám figyelmét az esetre és mindenképpen választ fog
kapni az üggyel kapcsolatban.

Tisztelettel,
Asusos Kolléga”[/I]

Mire visszaírták, hogy az számlára való válasz határideje sürgősen közeledik, és tanácstalanok. Kérték hogy amennyiben van valami amit tehetnének az ügy előremozdításában, ossza meg velük.

Azóta semmi válasz…. és január 18án lejár a 20napos határidő (amíg válaszolhatunk a számlára, vagy visszaküldik javítás nélkül az ő költségére.)

Eddig ismert fórumok és képmegosztók ahol ezzel, és ilyen problémákkal foglalkoznak:

[tinipic.com]

[eeeuser.com fórum]

[eeeuser.com]

Amióta felraktunk fórumokra, hogy mi történt a netbook al, találtunk ugyanígy járt embereket. Ugyanígy jártak, ugyan úgy bántak el velük. Sok fórum hozzászólás úgy kezdődik, hogy:
„úgy gondolom valamit nem mond el”
„meglepő probléma, eddig sose láttam ilyet”
„hazudik”

stb...

Végszó is legyen már akkor itt.
Ezt a cikket nem azért írtuk, hogy meglincselésért kiáltsunk. Csak végre emberi nyelven is szeretnénk olvasni/hallani véleményeket, tanácsokat, vagy bármi mást, ami segítene rajtunk és a hozzánk hasonlóan járt usereken. Az eddig történeteket megpróbáltuk a legpontosabban leírni. Túl régóta húzódik már ez szerviz ügy, egy olyan netbook -on, amit épp akkor nem tud használni, amikorra vette: vizsgaidőszakra.

Keiichi

Ezzel nincs vége. Felvettem a kapcsolatot Katával. Mondta, hogy jelentkezett az egyik fórumból valaki aki ugyan ilyen problámával küzd: kattints ide, és a képei az ő gépéről: képek

Újabb levél az ASUS-nak. A választ várják...

A újabb fejleményekról azt mondta Kata, hogy tájékoztat.

Várjuk

Címkék: laptop garancia asus panasz 

A bejegyzés trackback címe:

https://fair.blog.hu/api/trackback/id/tr95870343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.