Hibás készülék(ek)

Sajnos tarby-nak sikerült olyan készüléket választania a Speedshop kínálatából, ami elég sok gyermek betegséggel küzd. De nem csak egyetlen darabra igaz ez. Ez az eset szerintem nem a bolt hibája, a termék gyártóját, forgalmazóját kéne felelősségre vonni. (Én személy szerint meg vagyok elégedve a bolttal már több terméket is vásároltam tőlük. A szervizükkel sincs semmi bajom, a másfél éves Mio GPS-t egy óra alatt megcsinálták garanciásan)

Sziasztok,

2008 februárjában vásároltam egy Eten X500+ okostelefont a Speedshopban 2 év garanciával.
Augusztusban a külső hangszóró meghibásodott, maximum hangerőnél elkezdett recsegni, így az autós GPS navigáció nehezen érthető lett. A készüléket augusztus 19. környékén leadtam a szervízbe javításra, a felajánlott cserekészüléket nem kértem.
A javítás szinte napra pontosan 1 hónapig tartott, a telefon elvileg megjárta a németországi szervízt.
Szeptember végén visszakaptam a "javított" telefont. Még aznap kiderült, hogy az eredeti hibát nem javították, sőt, új hibák keletkeztek a készüléken: navigáció közben a külső hangszóró egyáltalán nem szól, a bejövő hívásokat hanggal nem jelzi a készülék (hiába van beállítva), a mikrofon nem működik csak ha kihangosítom a telefont, és a készülék burkolata egy ponton elvált a hátlaptól (eltörhetett egy rögzítő pöcök). A javításnak semmi nyoma nem volt a garanciapapíron.
Még aznap visszavittem a telefont, a szervíz ismét átvette, cserekészüléket kaptam (de az is hibás volt, rendszeresen kikapcsolt).
Újabb 1 hónap várakozás, a 31. napon beballagtam a szervízbe, hogy a telefonomért jöttem, vagy amennyiben nem készült el ennyi idő alatt a bolt vezetőjével szeretnék beszélni. Mit ad Isten, a telefon pont aznap reggel érkezett vissza a központi szervízből. Sőt, cserélték a készüléket egy nem új, de újszerű példányra a német szervízben.
A kicserélt készülék az eredeti hibát nem produkálta, ám 3 új hibával gazdagodtam: reggelre magától kikapcsolta a bluetooth modult, egyszer magától kikapcsolta a telefont is (mindezt teljes akkumulátor töltöttség mellett), továbbá a beépített kamera lencséjén vagy érzékelőjén belül (általam hozzá nem férhető helyen) egy koszfolt volt található ami a készített fényképeken meg is jelent. Így hát 1 héttel később ismét szervíz.
Ezúttal pár napos bevizsgálásban maradtunk. 1 hét letelte után telefonos érdeklődésemre közölték, hogy sajnos a hibákat nem sikerült reprodukálni, de mivel a kamera lencséjéről a szennyeződést nem sikerült eltávolítaniuk ha megfelel cserélik a készüléket egy másik gyártó másik típusára.
A szervízben már úgy nézett ki a dolog, hogy beszámítják a készülékemet az aktuális áron természetesen a másik telefon árába (cca. 30.000 forintot fizessek még rá), vagy ha ezt nem fogadom el akkor kicserélik egy bontatlan újra az azonos típusból.
Amikor közöltem, hogy egyiket sem szeretném és elállok a vásárlástól azt nem fogadták el megoldásként. Hosszas sikertelen alkudozás után abban maradtunk, hogy elfogadom a típusazonos új készülékre cserét. Megkértem őket, hogy ki se bontsák nekem, mert meghirdetem és eladom, bontatlanul pedig többet ér.
1 hónap alatt csak pár komolytalan érdeklődő volt, így mivel már nagyon szükségem volt a telefonra belenyugodtam a sorsomba, és használatba vettem a készüléket.
Másnap reggelre ez is kikapcsolta a bluetooth modult, majd a nap során 4-5-ször kikapcsolt maga a telefon is.
Irány a szervíz, ahol műszeres diagnosztika nélkül az elmondott tünetek alapján akkumulátor hibát diagnosztizáltak, és felajánlották, hogy cserélik az akksit. A hiba okát és a javasolt megoldást vitattam, mire az volt a válasz, hogy ezt szívességből ajánlották föl, a hivatalos eljárás az ha kiküldik a központi (németországi) szervízbe a készüléket. Azaz ismét egy hónap javítás. Értésükre adtam, hogy szerintem nem az akkumulátor a hibás, ezért fölösleges pénzkidobásnak tartom részükről az akkumulátor cseréjét, és kérem, hogy küljdék ki a szervízbe javításra a telefont, a cserekészüléket nem kértem. Ez volt december 12. pénteken, a készülék várhatóan valamikor januárban készül el, de az eredményt illetően szkeptikus vagyok.

Kíváncsi vagyok a véleményekre, és tanácsokat várok, hogy mit lehet kezdeni ezzel a helyzettel. A tapasztaltak alapján már nem bízom ebben a gyártóban és típusban, a központi szervízuk bizonyítottan kritikán aluli. A készüléket cca 6 hónapig használtam panasz nélkül, de most már a 3. hónapját tölti szervízben. Kétszer cserélték, ebből egyszer teljesen újat kaptam, de ez is hibásnak bizonyult. A Speedshop a vásárlástól elállást nem fogadja el, felvetésemre miszerint most már belemennék a ráfizetéssel másik típusra cserére azt válaszolták, hogy ez nem lehetséges.

Üdv,

t

Címkék: vásárlás online garancia eten speedshop 

A bejegyzés trackback címe:

https://fair.blog.hu/api/trackback/id/tr75854915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.