Az Sony Ericsson filozófiája a szervizelést illetően

 

Bazska levelezését nézhetitek meg alant, amit a Sony Ericsson ügyfélszolgálatával folytatott. Úgy látszik az SE-nél 4-5-ször kell valaminek a szervizben landolnia, míg elismerik, hogy valami nincs rendben a készülékkel.

Sziasztok!

Bemásolom a levelet, amit az SE ügyfélszolgálatára írtam, majd bemásolom a válaszukat is, illetve a fontosabb elemeit a beszélgetésünknek.
 

AZ ÉN LEVELEM

...

2008 nyarán vásároltam egy, a cég egyik zászlóshajójának számító G900-as mobiltelefont.

A készülék novemberben érdekes hibajelenségeket kezdett produkálni.

1.   Ha a képernyő sötét volt és valamelyik erre rendszeresített gombbal „fel szerettem volna ébreszteni”, gyakran előfordult, hogy kijelző csak szokásos fényereje 20-30%-át nyerte vissza.
2.   Ez még a jobbik eset volt, mert az is előfordult, hogy a képernyő teljesen sötét maradt, csak a gombsor világított és ez egészen addig így is maradt, amíg le nem vettem a készülék akkumulátorát.
3.   A készülék interakció nélkül, sokszor percenként újraindult.

Felkerestem a Westendben található márkaboltot, ahol a készüléket vettem.

Ott szoftverhibára gyanakodtak, frissítést javasoltak. Másnap elmentem a készülékért, de közölték, hogy a telefon nem fogadta el a frissítést, be kell küldeni a szervizbe.

Beküldtük.

Néhány nap múlva visszaérkezett. Már a bekapcsolás során látszott, hogy a probléma még mindig fennáll. Ezt a boltban dolgozó XY is látta és jelezte a szervizpapíron.

A készüléket ismét beküldtük.

Néhány nap múlva visszaérkezett egy dokumentum kíséretében, miszerint a készüléknek semmi baja, ezért hozzá sem nyúltak.

Bekapcsoltuk, de persze rögtön kibújt a szög a zsákból, a hiba továbbra is fennállt, a képernyő fényereje továbbra is rakoncátlankodott, ráadásul már bekapcsolás közben újraindult úgy háromszor. Ezt most a másik kolléga, XY látta.

Azt javasolták, hogy frissítsünk rajta szoftvert. Hajrá! Mikor visszaértem, kiderült, hogy a telefonomat továbbra sem látja a G900-asokkal egyébként barátságban lévő bolti szervizgép, így csak a központ tud rajta frissítést végezni.

Hogy ez miért nem tűnik fel senkinek, nem értem…

Ekkor felhívtam a Sony Ericsson ügyfélszolgálatát, ahol azt javasolták, hogy írjak egy reklamáló levelet a szerviznek és így küldessem vissza a telefont.

A levelet megírtam, a telefont visszaküldtük.

Ma ismét visszaérkezett. A kijelző továbbra is teljesen kiszámíthatatlan, ahogy ezt a boltban ma szolgálatot teljesítő XY-nak ismét jeleztem.

A készülék egy nap híján egy hónapja került be önökhöz, azóta addig sikerült eljutni, hogy a szerviz kétszer szoftvert frissített rajta.

...

Kérem a készülék haladéktalan cseréjét!

A jótállást csatoltam, az IMEI-szám jól látható rajta.

...

----------------------------------------

A VÁLASZ

Köszönjük, hogy kapcsolatba lépett a Sony Ericsson ügyfélszolgálattal.

Cserét akkor lehet kérni, ha a telefon minimum 4-5 alkalommal volt szervizben javításon, és a hiba a szerviz által bizonyítottan nem javítható. Jelen esetben ez a feltétel még nem teljesült, így nem áll módunkban segíteni.

Megértését köszönjük!

----------------------------------------

Ezek után felhívtam a nőt és rákérdeztem, hogy ez a 4-5 alkalom ez milyen meghatározás már. "Ez a Sony Ericsson vezetőségének határozata". Addig felesleges bármit is csinálnom, vigyem vissza megint a szervizbe és különben is, a második alkalommal, amikor a szerviz szerint nem volt baja a telefonnak, ezért hozzá sem nyúltak és a szervizkönyvbe sem írtak, az olyan, mintha ott se lett volna. Mire mondtam, hogy a telefon hibásan érkezett vissza, és azt a boltban dolgozók is igazolják, azt mondta, hogy ilyenkor a szerviz szava számít. Pont azért veszek 20-30k-val drágábban telefont az SE márkaboltban, hogy ne szívjam meg a Lopós GSM-ek kamugarijával, erre most ezt kapom.

És amikor felvetettem, hogy az egy hónapja tartó procedúra után továbbra sem működő telefon milyen aggályokat vet fel fogyasztóvédelmi szempontból, a hölgy közölte, hogy nyugodtam forduljak hozzájuk.

A telefon kijelzője kuka, a cucc lassú, mint a veszedelem és egyáltalán.

Balázs

UPDATE: Ja, a levelet az ügyfélszolgálat javaslatára írtam meg, csatolva hozzá a jótállást...

UPDATE 2#: Felhívtam őket, mivel nem válaszoltak. A vezetőt nem kapcsolják, mert nem beszél ügyfelekkel, egyébként a szerviznek legalább három alkalommal (múltkor még 4-5 volt) látnia kell a telefont, mielőtt cserélnék.

Mondtam, hogy a telefon volt háromszor a szervizben, csak a jótállási jegyen nem látszik, mivel visszaküldték úgy, hogy hozzá sem nyúltak. Erről megvan a papírom.

Az nem számít, mert akkor jó volt a telefon. Mondom nem, és a boltban dolgozó kolléga is látta, mire azt mondta, hogy ilyenkor a szerviz véleménye számít és ha ők azt mondták, akkor jó volt.

Elvileg e-mailben elküldi az állásfoglalásukat az ügyben, mert a jelek szerint hivatalos előírás erről a 3-4-5 alkalomról nincs.

Megoldása javaslata: vigyem el még egyszer a szervízbe.

Now what!

Címkék: hiba vásárlás sony ericsson garancia panasz 

A bejegyzés trackback címe:

https://fair.blog.hu/api/trackback/id/tr52852986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.